Siettie

karışık teknik ve şiir | mixed media and poetry

Hayatıma dair planlarıma devam ederken resim ve şiir koleksiyonum "In Loving Memory: My Love, Melancholy" geçen sene pandemi zamanında kenara atılmıştı. Yaratıcılığı ve kırılganlığı daha derinden düşünceli bir şekilde araştırıyordum. Fark etmeden toplu ankseyiteye kapılıp bütün dünya ile birlikte, zamanın hızıyla savruldum. Çiçek resimleri yaparak çözünme ve karalılığı anlatmaya çalıştım. Vanitas'a duyduğum ilginin kökleri ile, özellikle solan çiçek motifleri ile yası, kaybetmeyi, kötürümlüğü ve hayatın özlüğü ve yeniliğini farklı bir dizi sanat eserleriyle farklı araçlarla zambak çiçeğini tasvir etmek - çiçek eserlerimde devamlı konusu geçer - ölümü ve yeniliği temsil eder. Bu proje ile birlikte çiçek desenlerini nasıl "boşuna açılmasını" eserlerimle birleştirebileceğimi keşfetmek isterim. Bunlara takip edecek tek şey ise bir önceki Nadas çalıştayımdaki tecrübe ettiğim, nasıl coğrafyaların ayrılığı keşfettiğim ve kolektif sürreal normal/dünya düzeni konuları barındıran şiirlerimdir.

With my original plans of continuing and actually arriving at a finality for my painting and poetry collection 'In Loving Memory: My Love, My Melancholy' having been thwarted by the onset of the pandemic last year, I have been exploring creativity and vulnerability more inwardly and thoughtfully. Unexpectedly herded into a collective anxiety together with the rest of the world and losing touch with the concept of time, I have attempted to address dissolution/resolution through my affinity with painting flowers. With roots in my interest in vanitas especially that of its flower motif (decay), I'd like to explore grief, loss, paralysis and newness surrounding the brevity of life through a series of artworks of various mediums depicting the lily flower - a consistent subject matter in my artworks of flowers - that generally represents both death and newness. Through this project I'd like to explore how it is possible to incorporate floral remains into parts of my artworks, in a way it will not "unfold in vain". Accompanying these paintings would be poetry tailing after my last residency experience at Nadas exploring separation between geographies, and the collective surreality of this new normal/world order.

 

Medya ile deneyler

Yağlı pastellerde çizgi çalışmaları / siyah mum boya kalemi / altın boya / karışık teknik kağıt üzerinde renkli akrilik boyalar

Experimenting with media

Lineworks in oil pastels / black crayon marker / gold paint / colored acrylic paints on mixed media paper

Şiir

Poetry

Bir Anın İzlenimleri ve Bir Sonraki Yansımaları

Siyah mum boya kalemi ve yağlı pastellerde çizgi çalışması

Impressions and Reflections of One Moment to the Next

Linework in black crayon marker and oil pastels

''Oh Lilly - O Yasadi, O Gitti''

7 gün boyunca 7 kanvas panelde zambakların ateşli çiçeklenmesi ve yumuşak solması

Siyah mum boya kalemi, renkli akrilikler, ve kullanılmış ve geri dönüştürülmüş kanvas üzerine altın boya, istek üzerine, 13 x 20"

* baskı satışı mevcuttur

'Oh Lilly, How Gently You Lived and Died...'

The fiery bloom and soft wilt of lilies across 7 canvas panels over 7 days

Black crayon marker, colored acrylics, and gold paint on used and recycled canvas, 13 x 20 "

*print sales available upon request

Uzaklaş

Close-up

Singapur’da doğan ve büyüyen biri. Siettie @siettie her zaman sanatı ve edebiyatı sembolik birleşmesine inanır ve kendini bildi bileli resim çizer ve yazar. Singapur’da yerel bir özel sanat okulunda 9 senedir resim ve bazen şiir öğretiyor, sürekli gençlere düşüncenin farkındalığını ve yaratıcı deneyimli yaşamın önemini göstermeye çalışıyor. İş dışında sanatına ve yazı yazmaya devam ediyor, portre, çiçek ve mekânlara odaklanarak, senelerdir İstanbul’a sürekli gelen, Siettie şehrin ışığını, sergisini ve melankoli büyülenmesini buldu ve ara sıra etrafındaki olayları, kişisel ve kamu alanları konularını birleştirerek resimler yapar ve şiirler yazar.

A Singaporean born and bred, Siettie always believes in the symbiotic pairing of Art and Literature, and has been drawing, painting and writing for as long as she can remember. She works in a local private art school in Singapore where she has been teaching art and sometimes poetry over the last nine years, constantly encouraging the awareness of thought process and creative experience to young children. Outside of work, she continues to make art and write on her own, focusing on portraits, flowers and places. A constant visitor to Istanbul over the last many years, Siettie has found the city's light, love and melancholy bewitching, and frequently makes paintings and pens poems surrounding this experience that combines both personal and public spaces.

 
Nadas