Kelsey Yuhara

film, mekana özel performans | site specific performance

Into the Blue; film, mekana özel solo performans ve tek bir nesnenin (mavi kumaşın değişen uzunlukları ve tonları) ve kostümün tekrarlayan kullanımını birleştirecek bir dijital performans kolajıdır. Birden çok yerde çekilen mavi kumaş, her alanda maviyi - su veya gökyüzü olarak - vurgular. Seslendirme ve bulunan ses tasarımının birleşmesi ile, su hakları sosyal eşitsizliği, günlük yaşamdaki ve doğal dünyadaki su sistemleri, su mistisizmi ve semboloji hakkında çalıştay sırasında yapılan araştırmalara şiirsel bir işitsel yanıt olacaktır.

Into the Blue will be a digital performance collage, which will combine film, site-specific solo performance, and the repetitive use of a single object (varying lengths and shades of blue fabric) and costume. Filmed in multiple locations, blue fabric highlights the blue - as water or sky - in every space. Combining voiceover and found sound design, there will be a poetic aural response to research conducted during the residency about water social inequality, water systems in everyday life and in the natural world, water mysticism, and symbology.

 
 

Kelsey Yuhara @yuharakn Londra’da yerleşik, dördüncü nesil Japon-Amerikalıdır. Whitman College’de Tiyatro ve Mountview’da Mekana Özel Performans okumuştur. Seattle’dan, İstanbul’a, İran’a, Italya’ya, ve şu an İngiltere'de aktör, doğaçlamacı, yönetmen, kostüm tasarımcısı olarak projelerine ve gruplarına kendisi kaptırdı. Onun eserleri genellikle maddi olarak minimalistik, performans yada metin odaklı, ve arada bulunmuş, ödünç alınmış, geri dönüşlü, tekrarlayan (birçok ayrı performansın sürecinde) maddeleri kullanıyordur.

Kelsey Yuhara is a fourth-generation Japanese American based in London. She studied theater at Whitman College and location-based performance at Mountview and has contributed to various projects and collectives as a scripted performer, improvisationalist, director and costume designer in settings as varied as Seattle, Istanbul, Iran, Italy and currently the U.K. Her works are minimalistic in style and generally text or performance-based, involving elements either chanced upon, borrowed, recycled or repeated (as seen in a number of performance pieces).

 
Nadas